HRM-bijeenkomsten

Omdat de invoering van het lerarenregister ook gevolgen heeft voor het personeelsbeleid en de administratieve processen op school, organiseert de Onderwijscoöperatie een aantal bijeenkomsten in de regio voor HR-verantwoordelijken; iedereen die op school betrokken is bij de ontwikkeling en uitvoering van het personeelsbeleid en administratieve processen. Wat verandert er, waar liggen kansen en wat zijn aandachtspunten? Deze en nog veel meer vragen komen aan bod.

Tijdens de bijeenkomsten worden bezoekers bijgepraat over veranderingen die op leraren en scholen afkomen. Daarbij kun je aangeven waar aandachtspunten liggen. Input zal in de doorontwikkeling meegenomen worden. Omdat collega’s tijdens bijeenkomsten onder elkaar zijn, kunnen ervaringen uitgewisseld worden.

Inhoud

Tijdens de bijeenkomsten hoort u van een HR-collega hoe zijn/haar school zich voorbereidt op de komst van het register. Op interactieve wijze worden vragen beantwoord en knelpunten geïnventariseerd.

Herkent u (een van) onderstaande vragen?

  • Wat verandert er met de komst van het wettelijk lerarenregister?
  • Wat wordt er van de werkgever verwacht?
  • Welke taken liggen er voor HR en op welke manier kunnen we dat op onze school regelen?
  • Hoe bereiden andere scholen zich voor op de komst van het register?
  • Hoe gaan we als HR om met vrijheid versus controle/verantwoordelijkheid?
  • Welke elementen komen terug in een professioneel statuut?
  • Welke gegevens moet de school aanleveren aan DUO?

Dan is deze bijeenkomst speciaal voor u!

HRM bijeenkomsten

Vanaf januari gaan we verder met bijeenkomsten bij jouw in de buurt. Opgeven kan binnenkort op deze pagina.

Voor wie zijn deze bijeenkomsten?

Iedereen die op school- of bestuursniveau te maken heeft met HRM / personeelsbeleid, administratieve processen of met de invoering van het lerarenregister is van harte welkom.

Meer informatie

Pagina delen